מבוכים ודרקונים

מבוכים ודרקונים

מבוכים ודרקונים הוא משחק תפקידים שולחני ונפוץ ביותר. המשחק עצמו משוחק בעולם פנטזיה, שנוצר על ידי מנחה המשחק ובו השחקנים מגלמים דמויות בדיוניות. המשחק למעשה הוא משחק תפקידים והוא מעין תיאטרון מיניאטורות המשלב בתוכו דמיון ופנטזיה מעולם האגדות. בדומה לתאטרון, לכל שחקן יש דמות ייחודית רק לו, אך בשונה מתאטרון קלאסי אין כאן עלילה ידועה מראש או טקסט כתוב על ידי מחזאי. זהו תיאטרון בו המשתתפים הם יוצרי ההצגה.

 

בחוג מבוכים ודרקונים, כל ילד לוקח על עצמו תפקיד של גיבור וביחד הם יוצרים חבורת הרפתקנים שיוצאת למשימות נועזות. יחודו של המשחק הוא בכך הילדים יוצרים עלילה דינמית המתגבשת תוך כדי יצירתיות של כל אחד ואחד מהשותפים למשחק. באופן כזה לומדים הילדים לפתח את הדמיון העצמי שלהם ולשדרג את יכולתו על ידי כך שהם משלבים ואורגים את הדמיון שלהם אל תוך דמיונם היצירתי של חבריהם למשחק. זו דרגת קושי מופשטת ברמה גבוה המצריכה תרגול ואימון ופיתוח כישורים אינטלקטואלים. מאחר ומקור המשחק בשפה האנגלית, ההשתתפות בחוג תורמת לשיפור האנגלית והמיומנות של הילדים בשימוש בשפה עולה. האתגר בממלכת הדמיון מעודד את הילדים להרחיב אופקים בתחום והם עוברים לקרוא ספרי הרפתקאות ופנטזיה בעברית ובאנגלית.

 

מנחה המשחק מבוכים ודרקונים, כותב ויוצר קו עלילה מרתק שבו השחקנים צרכים להפעיל את כל כוחותיהם יחד כדי לגבור על האתגר שהוצב בפניהם. הוא מתאר בפניהם את העולם בו הם נמצאים, את הדמיות איתם הילדים צרכים להזדהות ולשחק אותם . הוא מתאר בפניהם את הנוף והסביבה בה מתרחשת העלילה ויוצר יחד איתם עולם של קסם ופנטזיה. מאחר ואין עלילה קבועה- אלא רק קו מנחה, ההתרחשות והשתלשלות האירועים בהרפתקה של מבוכים ודרקונים, תלויה בבחירות ובמשחק של השחקנים. הילדים פועלים ומגיבים באופן חופשי ומחלטים בעצמם באיזו פעולה לנקוט כדי לעבור את המכשולים הניצבים בדרכם , לפתור חידות ולהביס את המפלצות הנקרות בדרכם. משחק התפקידים מעודד ומסייע לילדים בפיתוח מיומנויות רגשיות וחברתיות. במתן פתרונות לחידות היגיון שרק בעזרתם יוכלו הילדים להתקדם במשחק.

 

מבוכים ודרקונים הוא משחק טקטי. הילדים נתקלים לעיתים בקונפליקטים אשר דורשים מהם החלטות שישפיעו על המשך המשחק או על תפקידם בו. כאן הם רוכשים כלים לדעת כיצד מתכננים מהלכים מראש ולומדים לקבל החלטות נחושות ואמיצות. הילדים לומדים לשתף פעולה ולעבוד בצוות במטרה לפתור חידות /בעיות או להתמודד מול אתגרים. מבוכים ודרקונים חושפים את הילדים לתחומי עניין מרתקים כמו סיפורי המיתולוגיה היוונית, הרומאית, והנורדית.  לגאוגרפיה, היסטוריה ועוד. השילוב שבין משחק ופנטזיה לבין עצמאות וחופש הדמיון האישי הופכים את המשחק והחוג  למעניינים ומלאי חוויות בעבור הילדים.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: